Spoken English for Industry and Commerce (SEFIC)
SEFIC to egzamin ustny z języka angielskiego o tematyce biznesowej, który dostępny jest na 5 poziomach. Przeprowadzany jest przez LCCI IQ z Wielkiej Brytanii.
Egzamin ten skupia się na tematyce biznesowej – tematy, które mogą się na nim pojawić są związane z transportem, handlem, ekonomią, mediami, i dziedzinami pokrewnymi.
Poziomy egzaminu SEFIC
Egzamin Spoken English for Industry and Commerce dostępny jest w 5 poziomach.
SEFIC Preliminary Level
Egzamin SEFIC na poziomie Preliminary dedykowany jest początkującym adeptom języka angielskiego. Zagadnienia egzaminacyjne na tym poziomie to:
- znajomość języka biznesu na poziomie podstawowym
- podstawowe zawody
- podstawowe instrukcje i polecenia w miejscu pracy
- opis biura i pracy na poziomie podstawowym i podobne informacje dotyczące liczb
Sesja egzaminacyjna trwa 20 minut. W jej trakcie kandydat odpowiada na 4 pytania, na których podstawie zostaje oceniony.
SEFIC Level 1
Egzamin na poziomie 1 przeznaczony jest dla osób, które posiadają umiejętności językowe na poziomie A2 i kompetencje do uczestnictwa w rozmowach biznesowych. Zagadnienia egzaminacyjne na SEFIC Level 1 obejmują:
- podstawową znajomość języka angielskiego w środowisku biznesowym
- podstawowe zawody
- podstawowe instrukcje i polecenia w miejscu pracy
- opis biura i pracy na poziomie podstawowym i podobne informacje dotyczące liczb
Sesja egzaminacyjna trwa 25 minut. Kandydat ma za zadanie odpowiedzieć na pytania dotyczące wyżej widocznych elementów w pięciu częściach.
SEFIC Level 2
Egzamin SEFIC Level 2 skierowany jest kandydatom posiadającym dość zaawansowaną wiedzę na temat języka angielskiego w biznesie – poziom B1, uprawnionym do uczestnictwa w rozmowach biznesowych. Zagadnienia egzaminacyjne na tym poziomie zawierają:
- znajomość języka angielskiego w środowisku biznesowym
- zawody i funkcje pełnione w środowisku pracy
- instrukcje i polecenia w miejscu pracy
- różnorodne zagadnienia związane z miejscem pracy
Sesja egzaminacyjna trwa 30 minut. Powyżej wymienione zagadnienia pojawiają się w 5 sekcjach – zadaniem kandydata jest odpowiedzenie na pytania. Jedna z takich sekcji obejmuje dyskusję, która rozpoczęta zostaje przez egzaminatora. W jej trakcie kandydat ma za zadanie wyrazić swoją opinię, zgodę, ocenę, sprzeciw, lub preferencję.
SEFIC Level 3
Egzamin SEFIC Level 3 przeznaczony jest dla kandydatów z bardzo dobrymi umiejętnościami językowymi w biznesie (na poziomie B2) i kompetencjami do uczestnictwa w rozmowach biznesowych. Zagadnienia egzaminacyjne na poziomie czwartym to:
- dogłębna znajomość języka angielskiego w biznesie
- zawody i funkcje pełnione w środowisku pracy – również mniej typowe
- instrukcje i polecenia w miejscu pracy
- różnorodne problemy i działania dotyczące miejsca pracy
Sesja egzaminacyjna trwa 35 minut. Polega ona na odpowiedzi na pytania związane z wymienionymi zagadnieniami, które pojawiają się w 5 sekcjach. Jedna z pięciu sekcji wymaga od kandydata odegrania roli, w której uczestniczy w dyskusji i negocjacji, w trakcie których sprawdzane są jego/jej umiejętności odnośnie wyrażania opinii, zgody, oceny, sprzeciwu lub preferencji w kontekście biznesowym.
SEFIC Level 4
Egzamin SEFIC Level 4 został stworzony dla kandydatów z biegłą znajomością języka angielskiego w biznesie (na poziomie C1) i z wysokimi kompetencjami do uczestnictwa w rozmowach biznesowych. Zagadnienia egzaminacyjne w SEFIC Level 4 to:
- nieograniczona znajomość języka angielskiego w biznesie
- zróżnicowane zawody i funkcje pełnione w środowisku pracy
- różnorodne instrukcje i polecenia w miejscu pracy
- różnorodne problemy i działania dotyczące działalności gospodarczej
Sesja egzaminacyjna trwa 40 minut. Polega ona na odpowiedzi na pytania dotyczące wyżej wymienionych zagadnień w pięciu częściach. Zadania kandydata na najwyższym poziomie egzaminu Spoken English for Industry and Commerce jest wygłoszenie własnej prezentacji, która została uprzednio przygotowana, wraz z jej streszczeniem długim na około 200 słów. Ponadto, osoba przystępująca do egzaminu będzie miała za zadanie uczestnictwo w negocjacji i dyskusji zainicjowanej przez egzaminatora. W jej trakcie sprawdzane są kompetencje językowe dotyczące wyrażania opinii, zgody, oceny, sprzeciwu lub preferencji w kontekście biznesowym.